Torsdag

på torsdagen hade jag bestämmt med min mormor sen länge att ja o simon skulle komma till henne och äta smörgåstårta o träffa en av mina kusiner.

på väg dit så åkte vi in via SÖS för att hälsa på mamma o simon hade plockat ut ett gosedjur som mormor skulle kunna ha o krama när hon fick ont i huvet, d e så simon ser på d hela. han e såå omtänksam min son så .
häromdan sa han till mig:
-mamma du har ingen tutte.
nee sa ja den har dopktorn opererat bort.

då svara han bara
-d e ingen fara mamma, du kan få min o med ett klickljud så tog han bort sin tutte o gav den till mig o sen sa han sååå nu har du en ny tutte men kolla ja har ingen!

så med en gosedjursapa i handen gick vi in på sjukhuset.

under en timmes besök så han han åka rullstol, köra mamma i rullstol o trycka i sig 2 glassar.

- hur mår du mormor sa han medans jag va på toa....återigen den omtänksamma sonen.

efter att ha vinkat hejdå till mamma/mormor så åkte vi vidare till gammelmormor o uffe el "muffe" om simon bestämmer.
va såå kul o träffa min kusin sofie igen, alldeles för sällan d händer. hon hade även me sig sin minivovve Pim som hade hur mycke bus i sig som helst!
full fart me smörgåstårta, glass, kaffe o massa bus, o utanför fönstret pågick snöstormen för fullt.

hemfärden blev vid 15 tiden ungefär o vägarna va helt oki o köra på! skjutsade hem sofie till sin mamma i sollentuna o simon sov under hela bilfärden från bransbergen.

pratade med mamma några gånger till under em/kvällen o efterssom d va röd dag så skulle d inte hända så mycke på´på sjukhuset, hon vä'ntar på en ny röntgen men den skulle tydligen på fredan.

//nettan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0