fredag jävla skitfredag!

vaknade av att simon spelade på en leksak vid mitt öra o ropade vakna mamma vakna.....masade mig upåp o satte på kaffe för att sen åka ner till husläkarn för omläggning av mina sår.

fick vänta 30 min innan d va min tur, berättade hela historien o fick av henne konstaterat att d börjar gegga sig i "hålan" o´att vi inte kunde ta stygnen efterssom d inte läkt ihop helt.  blev ja förvånad?? nope o inte fan orkar ja bry mig heller, d blir va d blir o ja gör sågott ja kan.


hemma igen vid 11 o skulle sen upp till tommy för att åka in till mamma efterssom hon skulle på sin rötgen idag på dan.
mama ringde o lät uppgiven, hon hade för mycke kontrastvätska i kroppen sen dom andra två gångerna så dom vågade inte ge henne mer då d finns risk att njuren får påverkan.
hon hade även pratat med en läkare som hade fått svar på den andra rötgen o nu pratade han om att det är mestastaser på 13-15mm som satt sig i hjärnan, alltså så bör d finnas en tumör nånstans i kroppen som orsakat detta.

nytt röntgenförsök blir imorgon halv ett o annars söndag.

med denna information fick hon erbjudande om att över dan komma hem o träffa hundarna o även fira ena hunden Harrys ettårsdag!

tommy skulle åka o hämta henne o ja stannade kvar me hundarna o började städa lite, dammsög, röjjde bort julen, ut me mattor, putsa hit o dit....vafan kommer all energi från?? glada o tacksamma blev dom båda sen iaf o ja tycker d känns kul o kunna hjälpa till!

sen fikade vi kaffe o semla o satt o snackade lite innan d va dax o åka hem.

hemma så ringde telefonen, d va försäkringskassan o en urtrevlig kvinna som hette petra. hon ville presentera sig o berättade att hon va min handläggare för bröstsjukskrivningen oi att den hade blivit beviljad. 1-0 till nån jävla godhet iaf. ja beä'ttade för henne om min operation o sen om min mamma.
när hon ringde så ville hon kolla av gällande operationen att ja bara haft den korta sjukskrivningen som ja hade men sen när vi pratat en stund så skulle hon nog om hon kunnat sjukskrivit mig flera veckor till om hon hade kunnat. hon önskade mig all lycka o d kändes som ett supersamtal.

igår va ja hemma hos fia o fikade o kom under den tiden där samt under dagen fram till att ja kommer va hemma mina två förlängda sjukskrivningsveckor, dels för att samla mig själv, läka o stå på benen men även för att då oxå finnas tillhands för mamma närmaste tiden. tror man räddar en hel del framöver på d beslutet mest för min egna hälsa.

ja blir arg på mig själv när ja tappar bort mig i huvet o meningarna blir knas men ja tror väl kanske att d e all information o alla tankar som e orsaken.

nu har ja nyss ätit middag o snart blir d premiär av lets dance. lugn o sansad kväll me massa knas i huvet.

så på månda blir d karolinska på morgonen o sen iväg till jobbet fär att prata me chefen! 

//nettan

Kommentarer
Postat av: Anneli

Men lilla vän vad mycket elände du får gå igenom!

Jag tycker det var ett klokt beslut att du är hemma sjukskriven de två sista veckorna, både för din och din mammas skull.

Min egen erfarenhet av sjukdomar som avlöser varandra i min släkt är att det (nästan) alltid är en som orkar vara stark när den andra är nere och ledsen!

Jag skickar styrkekramar till via cybern!!!

Postat av: Puffy

Men stackare.. Skickar en miljon kramar och hoppas att någon av dom värmer litegrann iallafall!!



Hälsningar Puffy - The one and only

2011-01-07 @ 23:54:27
URL: http://mammathezz.wordpress.com
Postat av: Jenny

Tycker att du alltid varit en stark tjej,tråkigt med alla motgångar som ploppar upp!Tänker mycket på dig och din mor ska du veta,ni går igenom nåt stort och superjobbigt,jag kan inte ens tänka mig hur det är <3

Bamsekramar till er!!!!

2011-01-14 @ 23:50:31
URL: http://thegirlwho.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0